El meu aprenentatge entorn les noves tecnologies és un procès de canvi conceptual fruit de les meves interaccions amb el context.
Si comparo les respostes de l'avaluació inicial amb les que donaria ara serien gran part d'elles diferents. D'altre banda si comparo el mapa conceptual de la relació de les CTS amb el realitzat a la minipac1.3, podem veure com la complexitat dels conceptes és més gran. Hi apareixen més conceptes i aquests estan reorganitzats.
Què ha passat perquè en un mes i escaig hi hagi hagut aquest canvi?
Hi ha hagut un aprenentatge. Un aprenentatge que va partir d'uns coneixaments previs que jo ja tenia i que s'han anant modificant a mesura que s'han anant incorporant altres conceptes i altres visions dels que ja tenia. La reorganització dels mateixos en la meva xarxa conceptual ha anat modificant-se en un procès de canvi conceptual fins a construir nous aprenentatges. Aqui cal destacar les interaccions amb el context on s'ha produït l'aprenentatge, el fòrum, el debat, les lectures d'informacions i la constrastació amb les meves experiències així com l'experientació pràctica en l'us de nous recursos i tecnologies per a la seva representació. Tot aixó ha estat possible perquè entre d'altres coses partiem d'un compromís cognitiu cap a l'aprenentatge, estava oberta a la incorporació de nous models.
Malgrat les dificultats i les pors inicials amb l'ajut d'un nou model d'aprenentatge i nou model de tutorització, puc afirmar que he experimentat un canvi conceptual al realitzar un aprenentage significatiu. Amb aquesta reflexió de la meva metacognició(consciencia del meu propi aprenentatge), puc concloure que el veritable aprenentatge és aquell que és significatiu per l'alumne donat que és l'unic que permet un canvi conceptual.
divendres, 30 d’octubre del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
"La forma és el secret de la crítica."